Jak założyć firmę budowlaną #1
Niezależnie od tego, czy chcesz być kolejnym wielkim generalnym wykonawcą w Twojej okolicy, czy też uważasz, że możesz zbudować odnoszącą sukcesy małą firmę budowlaną w konkretnej niszy, wejście do branży budowlanej jest procesem.
Ale nie bój się. Tak, istnieją licencje, o które można się ubiegać, sprzęt do kupienia, a może nawet szkolenie, które należy ukończyć. Ale kiedy już masz solidny plan biznesowy firmy budowlanej i znasz kierunek, w którym chcesz podążać, możesz rozpocząć własną działalność budowlaną.
Jak zauważyli Forbes, Sageworks i US Small Business Administration (SBA), budownictwo jest obecnie silnie rozwijającym się przemysłem i oczekuje się, że pozostanie silne przez wiele lat. W rzeczywistości wiele szybko rozwijających się małych firm jest związanych z budownictwem, takich jak wykonawcy wykończeń (np. Płyty gipsowo-kartonowe, podłogi i malowanie), budowa systemów użyteczności publicznej (np. Woda, kanalizacja, ropa naftowa, gaz i elektryczność) oraz budowa konstrukcji (np. beton, pokrycia dachowe i siding).
To ma sens. Niezależnie od tego, czy chodzi o rezydencję, komercyjny użytek, przemysł czy roboty publiczne, ktoś musi budować budynki, drogi i systemy, z których wszyscy korzystamy w naszym codziennym życiu. W krajach rozwiniętych, takich jak USA, Kanada i Zjednoczone Królestwo, przemysł budowlany generuje zazwyczaj od sześciu do dziewięciu procent produktu krajowego brutto (PKB). Według US Census Bureau, w 2014 r. Branża budowlana jako całość wygenerowała 960 miliardów dolarów rocznych przychodów, a według Amerykańskiego Biura Statystyki Pracy zatrudnionych w 2013 r. Szacunkowo 5,8 miliona – a przeciętne przedsiębiorstwo zatrudniało mniej niż 10 pracowników .
Firmy budowlane mają swoje wzloty i upadki (na przykład kryzys gospodarczy z 2008 r. Mocno uderzył w firmy budowlane), ale to branża, która zawsze będzie miała popyt – a tam, gdzie jest popyt, jest szansa.
Jak założysz swoją firmę budowlaną?
Na początek załóżmy, co to znaczy być firmą budowlaną.
Możesz zbudować firmę budowlaną, która jest tak duża i szeroka lub tak wąska i wyspecjalizowana, jak tylko chcesz. Zazwyczaj uważa się, że branża ma trzy główne sektory:
Budynki: mieszkalne i niemieszkalne (w tym instytucjonalne i komercyjne)
Infrastruktura: znana również pod nazwą inżynieria ciężka, ciężka / szosowa lub ciężka cywilna i zwykle obejmuje duże projekty robót publicznych, autostrady, drogi, mosty, tamy, zakłady użyteczności publicznej i systemy wodno-ściekowe
Przemysłowy: zwykle obejmuje młyny, wytwarzanie energii, rafinerie, zakłady chemiczne i zakłady produkcyjne
Czynniki, które należy rozważyć:
Oto czynniki, które należy wziąć pod uwagę, decydując o zakresie i niszach swojej firmy budowlanej. W tym przewodniku startowym omówimy każdą z nich bardziej szczegółowo.
Jakie są twoje umiejętności i do jakiego pola chcesz się udać?
Jaki jest obecny krajobraz firmy budowlanej w Twojej okolicy? Kim są główni gracze?
Gdzie są szanse rozwoju i sukcesu nowego biznesu?
Kim są Twoi klienci? Do kogo będziecie się sprzedawać i kto będzie płacił za wasze usługi?
Jak sfinansujesz swoją firmę?
Jakie wymagania prawne, handlowe i regulacyjne będą Państwo musieli spełnić i przestrzegać?
Gdzie założysz sklep? Ile miejsca potrzebujesz na sprzęt, spotkania i personel biurowy?
Jakie pojazdy, mały sprzęt i ciężki sprzęt będziecie musieli wynająć lub kupić? Jakie narzędzia lub inne materiały będą Ci potrzebne?
Co zrobisz sam i jakie zadania lub robocizna strony będzie wynająć lub zlecić podwykonawcom?
Czego potrzebujesz w swoim biznesplanie?
Jakie są twoje umiejętności i do jakiego pola chcesz się udać?
Rozpocznij od analizy SWOT, która analizuje twoje mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia. Oceń, gdzie jesteś, dokąd chcesz się udać i jak chcesz się tam dostać.
W jakich zawodach posiadasz umiejętności, doświadczenie i kontakty branżowe?
Jeśli chcesz nauczyć się handlu, jaki jest ten proces? Czy możesz pracować jako praktykant dla firmy? Czy są dostępne zajęcia, na przykład przez system społecznościowy twojej okolicy?
Porozmawiaj z ludźmi z Twojego handlu lub z powiązanego handlu. Zabierz je na lunch, niech wiedzą, że chcesz wejść do biznesu i chciałbyś zadać im pytania. (Czy rozmawiasz z potencjalnym konkurentem? Być może, ale rozmawiasz także z cennym kontaktem, z którym możesz być później.)
Jaki jest obecny krajobraz firmy budowlanej w Twojej okolicy? Kim są główni gracze?
Ponieważ zawsze istnieje zapotrzebowanie na firmy budowlane, jest to branża, w której może być wielu graczy. Niektóre są ustalone i mogą odnieść sukces, a niektóre są skazane na porażkę.
Upewnij się, że znasz lokalny krajobraz, rozmawiając z lokalnymi urzędnikami miejskimi, Izbą Handlową, organizacjami handlowymi i osobami z branży.
Jaka jest populacja twojej okolicy i jak te demografie mają się rozwijać, zmniejszać lub zmieniać w ciągu następnych pięciu do dziesięciu lat?
Jak duży był popyt na twoje pole? Czy są duże potrzeby na nowe rezydencje? Czy pojawiają się nowe branże? Czy starzejąca się infrastruktura jest aktualizowana? I odwrotnie, gdzie jest nasycenie, zbyt mały popyt na nowego gracza, czy duża liczba firm, które zawodzą?
Jakie organizacje handlowe powinniście być częścią? (Organizacje zajmujące się wymianą handlową doskonale nadają się do tworzenia sieci i pomagają w utrzymaniu aktualności w zakresie zmian branżowych i regulacyjnych.)
Gdzie są szanse, aby nowy biznes znalazł niszę, w której może się rozwijać i odnosić sukcesy?
Po skonfigurowaniu firmy budowlanej czeka Cię ważna decyzja o tym, jak ogólna jest twoja operacja lub czy naprawdę chcesz specjalizować się w konkretnej niszy. Różne firmy mogą sprawić, że każda strategia będzie działać. Czasami firma może zrobić to z postawą „bez pracy za dużą lub za małą” i podjąć każdą pracę, która nadejdzie. Na wczesnym etapie swojej działalności mogą zdarzyć się sytuacje, w których musisz zapłacić rachunki.
Jednak Twoja firma budowlana będzie miała większe szanse powodzenia, jeśli zidentyfikujesz niszę, w której możesz specjalizować się.
Czy mógłbyś zbudować swoją firmę, aby być kolejnym budowniczym nowych domów? Pewnie. Istnieją jednak inne opcje. Twoja firma może skupić się wyłącznie na dodawaniu budynków lub budowaniu oddzielnych małych budynków na terenie mieszkalnym. Możesz być generalnym malarzem – lub możesz specjalizować się w rekonstrukcji w połowie wieku.
Identyfikując swoją niszę:
Oto kilka pomysłów, które pomogą Ci zidentyfikować potencjalne nisze.
Pamiętaj, aby upewnić się, że Twoja nisza nie jest po prostu trendem – ponieważ jeśli trend zniknie, Twoja firma może zostać pozostawiona. Upewnij się, że możesz przestawić się na nowe trendy lub skupić się na innej niszy, zachowując jednocześnie pewne zadania lub specjalności spoza swojej podstawowej niszy.
Czy istnieją trendy demograficzne, które napędzają potrzeby budowlane w Twojej okolicy, takie jak starzenie się populacji, napływ nowych rodzin lub dążenie do przywrócenia domów w określonym stylu lub okresie?
Czy twój obszar znany jest z komercyjnych lub przemysłowych sektorów lub staje się znany?
Czy w Twojej dziedzinie istnieje konkretna usługa, w której możesz się specjalizować? Na przykład, jeśli jesteś wykonawcą podłóg, czy możesz specjalizować się w podłogach laminowanych? Jeśli przebudujesz kuchnie, czy jest jakiś aspekt pracy, w którym możesz się specjalizować, na przykład szafki lub lady i podwykonawstwo innej pracy? Jeśli jesteś elektrykiem, możesz specjalizować się w modernizacji paneli lub pracy elektrycznej na zewnątrz?
Dodaj komentarz