Jestem współzałożycielem startupu z moim najlepszym przyjacielem: jak zrównoważyć przyjaźń i biznes
Od samego początku mój współzałożyciel Nicolas i ja byliśmy bardzo zaangażowani w biznes. Kiedy po raz pierwszy zabezpieczyliśmy przestrzeń biurową, pojechaliśmy prosto do IKEA, aby kupić zupełnie nowe meble. Nicolas i ja nie mieliśmy wystarczająco dużego pojazdu, więc zaprzyjaźniliśmy się i przekonaliśmy drugiego kupca z ciężarówką, żeby podążał za nami do biura. W naszym pośpiechu zaniedbaliśmy zamiany numerów telefonów komórkowych i straciliśmy nowego przyjaciela – ale po kilku pętlach wokół parkingu znaleźliśmy jego ciężarówkę i razem udaliśmy się do biura.
Powiązane: 7 Cechy, które każdy przedsiębiorca powinien szukać we współzałożycielu
Siedząc w naszym pustym biurze, Nicolas, ja i nasz nowy rekrut, budowaliśmy ręcznie meble, które stałyby się miejscem na nasze pierwsze spotkanie z klientami. Następnego dnia rano 10 osób z firmy z listy Fortune 500 w Europie poleciało do San Francisco, aby wysłuchać naszej propozycji. Byliśmy dumni z naszych robót – do momentu, gdy starszy wykonawca usiadł na jednym z krzeseł i natychmiast się rozpadł! Pomimo tego nieoczekiwanego wydarzenia, tydzień później firma poinformowała nas, że chcą kontynuować transakcję; wspomnieli nawet, że uwielbiali „atmosferę startu”, jaką wydzielało nasze biuro. Tego dnia nauczyliśmy się ważnej lekcji: będą wzloty i upadki.
Na szczęście w tym momencie Nicolas i ja byliśmy przyjaciółmi od lat; jego starszy brat był moim wieloletnim przyjacielem, a wraz z Nicolasem zbliżaliśmy się do naszej wspólnej pasji do przedsiębiorczości, kiedy byliśmy na studiach. Wspierając wzajemne interesy nawzajem jako przyjaciele, rozwinęliśmy większy szacunek, współpracę i wytrwałość, gdy nadszedł czas, aby wspólnie rozpocząć działalność.
Jeśli myślisz o rozpoczęciu działalności z najlepszym przyjacielem, poniższe trzy wskazówki pomogą ci zachować równowagę między przyjaźnią a partnerstwem.
Ustanowić dopasowanie do wizji i wartości.
Kiedy mieszkałem w Bostonie, poleciałem do Nicolasa w San Francisco w weekend konferencji Web 2.0 i zainspirował mnie pomysł crowdsourcingu. Kiedy po raz pierwszy podsunąłem koncepcję crowdsourcingu do Nicolasa, pomyślał, że to było okropne, i prawdopodobnie miał rację – ale tydzień później zadzwonił do mnie i powiedział, że powinniśmy razem założyć firmę. Przeprowadziłem się do San Francisco w następnym tygodniu, aw ciągu kilku następnych miesięcy opracowaliśmy plan AppDirect.
Powiązane: Dlaczego Co-CEO są złym pomysłem na wczesne etapy uruchamiania, prawie zawsze
Na tym wczesnym etapie opracowaliśmy silną wizję tego, co chcemy, aby nasza firma się stała – wizja, którą określilibyśmy jako naszą „prawdziwą północ”. Polegając na sobie nawzajem, zachowaliśmy silne przekonanie co robimy. Inni będą nieustannie mówić ci, co ich zdaniem jest lub nie jest możliwe, gdy budujesz biznes, co może prowadzić do napięcia i negatywnego nastawienia. Ale stale dostosowując się do naszej wizji firmy, byliśmy w stanie iść naprzód.
Dziel i rządź.
W pierwszych dniach, Nicolas i ja nauczyliśmy się dzielić i podbijać naszą koncentrację i obowiązki. Z tego powodu poświęciliśmy dużo czasu na budowanie firmy – każde spotkanie z różnymi menedżerami koncentrowało się na obszarach naszej nowo zdobytej wiedzy. Dlatego musieliśmy polegać na dobrej intencji – że oboje chcieliśmy, aby firma odniosła sukces – i wzajemnie ufać sobie nawzajem. Aby pomóc w ustanowieniu tego zaufania i przygotować się, spędziliśmy wiele godzin ćwicząc na nadchodzące spotkania, przeprowadzając próby i udzielając informacji zwrotnych. My na zmianę rzucaliśmy się do siebie, jakby drugi był klientem, dopóki nie poczuliśmy się pewnie i na tej samej stronie. Po zapoznaniu się z rzeczywistymi klientami przeanalizowaliśmy i wspólnie zastanawialiśmy się, jak poprawić sytuację na następny raz.
Posiadanie zaufanego przyjaciela jako partnera biznesowego ma dodatkową zaletę: zawsze utrzymuj na duchu, wspierając Cię w swojej wizji, wyzywając Cię do opuszczenia swojej strefy komfortu i ułatwienia pracy.
Utrzymuj swój profesjonalny i osobisty związek.
Jak możesz sobie wyobrazić, bliska współpraca z najlepszym przyjacielem w profesjonalnym otoczeniu może nadwerężyć twój osobisty związek. Dlatego bardzo ważne jest utrzymywanie zarówno „uporządkowanego” czasu zarezerwowanego wyłącznie na rozmowę w sklepie, jak i „nieustrukturyzowanego” czasu, znanego również jako spędzanie czasu i ogólnie cieszenia się firmą przyjaciela. Nicolas i ja staramy się spędzać razem tyle czasu „nieustrukturyzowanego”, ile możemy. Przed rozpoczęciem działalności wspięliśmy się na lodowce w Nowej Zelandii; Tego lata, moja narzeczona i ja pojechaliśmy na wakacje do Kanady z Nicolasem i jego żoną. Spędzamy również dużo czasu, wykonując typowe czynności weekendowe – takie jak brunch z naszymi rodzinami i wędrówki / spacery – aby oderwać się od codziennych aspektów pracy.
Nicolas i ja mieliśmy szczęście, że otrzymaliśmy wsparcie od naszych rodzin, przyjaciół i naszych mentorów, ale dzięki gęstej i cienkiej budowie tej firmy, z której jesteśmy nieustannie wdzięczni, możemy polegać na sobie nawzajem w trakcie podróży. Posiadanie współzałożyciela jako najlepszego przyjaciela sprawia, że jesteś pozytywny dzięki wyzwaniom i jesteś w stanie wytrwać. Nawet przed AppDirect zawsze dostosowywaliśmy się do naszych wartości, w tym naszej pasji do harmonii między pracą a życiem. Opieramy się i ufamy sobie nawzajem w podejmowanych przez nas decyzjach, zwłaszcza jeśli chodzi o naszych pracowników, klientów i to, co jest właściwe dla biznesu.
W tym filmie partner Business Network Business Rockstars odwiedza sklep i biuro American Rag Cie, w którym sprzedaje się dżinsy i dżinsy najwyższej jakości. Ale podczas gdy produkt jest ważny, osoby pracujące w American Rag wyjaśniają, że doświadczenie jest równie ważne. Właśnie dlatego sklep ma unikalny design, z niekończącą się ścianą dżinsów, barem kawowym i aparatami fotograficznymi w każdej garderobie, dzięki czemu można łatwo stwierdzić, czy twój tyłek wygląda dobrze w dżinsach firmy.
Co robisz, aby upewnić się, że Twój sklep to coś, czego Twoi potencjalni klienci nie mogą uzyskać nigdzie indziej?
Kliknij przycisk Odtwórz, aby uzyskać inspirację.
Powiązane: Jakie rady możesz mieć dla swojej młodszej jaźni? Porady biznesowe, z których możesz skorzystać, aby zacząć.
Entrepreneur Network to najwyższej jakości sieć wideo zapewniająca rozrywkę, edukację i inspirację od odnoszących sukcesy przedsiębiorców i liderów myśli. Dostarczamy wiedzę i możliwości, aby przyspieszyć rozwój marki i skutecznie zarabiać na treściach wideo i audio rozpowszechnianych na wszystkich platformach cyfrowych dla gatunku biznesowego.
EN jest partnerem setek najlepszych kanałów YouTube w branży. Oglądaj wideo od naszych partnerów sieciowych na żądanie na Roku, Apple TV i aplikacji dla przedsiębiorców dostępnej na urządzeniach z systemem iOS i Android.
Dodaj komentarz