Konfrontacja kobiet-przedsiębiorców w poszukiwaniu kapitału podwyższonego ryzyka
Rola kobiet w miejscu pracy przybrała ogromne rozmiary. The Economist nazwał ekonomiczne wzmocnienie kobiet jako jedną z najbardziej niezwykłych rewolucji ostatnich 50 lat. Kobiety zasilają gospodarkę ponad 3 biliony USD i posiadają ponad 36 procent wszystkich firm. Firmy z założycielkami kobiet wykonały 63 procent lepsze wyniki niż zespoły ogólnoosobowe, a także otrzymały wyższe wyceny.
Pomimo tych niezwykłych statystyk, startupy z kobietami założycielami otrzymały w ubiegłym roku zaledwie 2 procent całego finansowania venture capital. Chociaż żaden startup nie jest łatwy w finansowaniu, kobiety wydają się mieć to szczególnie trudne. Oto kilka powodów.
1. Kobietom zadano różne pytania.
Nieświadome uprzedzenia między kobietami i mężczyznami były trudne do oszacowania, dopóki zespół Harvard Business Review nie zdecydował się przeanalizować rozmów o podejmowaniu decyzji w ramach VC za zamkniętymi drzwiami. Po przeanalizowaniu 125 wniosków i prawie 36 godzinom czasu na podjęcie decyzji, zespół doszedł do wniosku, że potencjalni twórcy płci męskiej zostali zakwestionowani pod kątem „potencjału wzrostu” i „przyszłych możliwości” przedsięwzięcia, które kręcili.
Powiązane: 50 sposobów Kobiety przedsiębiorcy mogą finansować swoje firmy
Odwrotnie, pytania do żeńskich założycieli koncentrowały się na ostrożności wobec pieniędzy i związanym z tym ryzyku. To rozróżnienie dotyczące używania języka doprowadziło do odmiennego postrzegania osobowości, co doprowadziło do znacznie niższego wskaźnika sukcesu dla kobiet-założycieli.
2. Sieci VC to kluby męskie.
Znaczna część ekosystemu w świecie VC jest zbudowana wokół sieci – liczba kontaktów, z którymi można łatwo uzyskać wsparcie. Sieci kobiet cierpią, ponieważ kobiety mają większą świadomość równowagi między pracą a życiem prywatnym i ponoszą większą część odpowiedzialności za opiekę nad dziećmi. (Nic dziwnego, że debata „Czy kobiety mogą mieć wszystko?” Wciąż jest gorąca.)
Również założyciele płci męskiej mają kolejną naturalną przewagę. Społeczność VC to głównie mężczyźni. Społeczności mają tendencję do szukania własnych.
3. Domyślnym profilem „przedsiębiorcy odnoszącego sukcesy” jest mężczyzna.
Według Candida Brush, profesora przedsiębiorczości w Babson College, jednym z powodów, dla których kobiety nie otrzymują dofinansowania, jest to, że ogólny profil odnoszącego sukcesy przedsiębiorcy jest prawie zawsze męski. Na prośbę o zdjęcie portretu odnoszącego sukcesy mężczyzny, uczniowie Pędzla potrzebują 6-10 prób, aby dotrzeć do odnoszącego sukcesy przedsiębiorcy. Zawsze jest to Steve Jobs lub Mark Zuckerberg przed Arianna Huffington lub Sara Blakely, co może być przyczyną nieświadomego uprzedzenia wobec kobiet-przedsiębiorców zbliżających się do inwestorów venture capital. Pędzel podkreśla potrzebę świadomego zmienienia tego domyślnego obrazu.
Powiązane: 4 rzeczy, które kobiety muszą wiedzieć przed podejściem do inwestorów Angel i VC
W innym badaniu prowadzonym przez profesor Harvard Alison Wood Brooks ustalono, że przedsiębiorcze stanowiska dostarczane przez mężczyzn były postrzegane bardziej korzystnie niż kobiety, nawet jeśli zawartość boiska była dokładnie taka sama.
4. Kobiety wydają się być bardziej ostrożne i ponoszą klęskę.
Amanda Brown, była dyrektor wykonawcza National Women’s Business Council, twierdzi, że kwestie finansowania firm będących kobietami odzwierciedlają problem z kurczaka i jaj. Według Brown, kobiety mają tendencję do ładowania się na dłużej, a to niweczy ich wyniki kredytowe.
Ponieważ pozyskiwanie kredytów ze złych wyników kredytowych jest trudne, bootstrap zaczyna hamować rozwój biznesu, ponieważ napływ funduszy do firmy jest znacznie wolniejszy. Stwarza to wizerunek kobiecej przedsiębiorcy, który jest samozadowolony lub nieskuteczny, w porównaniu do swoich męskich odpowiedników.
5. Kobiety muszą odważać się na dużą nierównowagę sił.
Niedawne zalewanie kampanii #MeToo pomogło wyartykułować problem, z którym kobiety mają większe szanse niż mężczyźni. Jako przedsiębiorca venture capital umieszcza mężczyzn (już większość w kręgach VC) na pozycji władzy, która mogłaby im pomóc uciec z szykanowaniem kobiet, bez względu na ich reputację lub działalność, umieszczając kobiety w niezwykle trudnej sytuacji pozycje.
6. Kobiety nie mają plemienia.
Nie ma wystarczającej liczby firm VC z kobietami, aby pomóc kobietom w zrozumieniu naturalności. Mężczyźni fundujący kobiety są bardziej otwarci na finansowanie firm przez kobiety, które zapewniają „dziewczęce usługi” – takie jak ubrania dla kobiet lub rzeczy dla dzieci po „sprawdzeniu z żonami”. Żaden człowiek nigdy by tego nie usłyszał. Walka staje się o wiele trudniejsza, gdy rzucamy okiem na pomysły technologiczne.
Powiązane: bycie kobietą przedsiębiorcy może być niesamowicie samotne. Ten Założyciel to zmienia.
Im więcej kobiet przyprowadzimy do stołu decyzyjnego, tym bardziej wyrównane jest ukosowanie męskiego ekosystemu VC. Firmy VC, w których kobiety są bardziej zdeterminowane, aby kobiety-przedsiębiorcy odnosiły sukcesy, są potrzebą godziny.
Dodaj komentarz